illa flaubert


Aquest blog començà en una llarga estada solitària i pensativa a l'illa dels gratacels. Continua en la meva illa personal enmig del marasme humà que m'envolta. L'illa Flaubert és una novel·la de Miquel Àngel Riera, malaguanyat escriptor mallorquí. Un gran llibre que m'acompanya esporàdicament.
.
.

dissabte, 26 de maig del 2007

descobriments nocturns

Sortir, passejar, moure's... és la manera de descobir. Investigar, estar atent... new york està ple de sorpreses. Aquesta nit he descobert un local a l'east-village, de moment el meu barri preferit de manhattan (deixo a banda el que hi ha a l'altre cantó del riu). És el nublu, un bar-club que porten una parella de turcs. La música està molt bé. Jazz actual, experimental. I sovint ténen concerts de bandes poc conegudes, properes a la música que posen al local. De fet, ténen també una discogràfica, amb pocs grups però molt interessants. Wax poetic (pop-jazzy), Forro in the dark (música brasilera des de ny), Nublu orchestra (jazz), love trio (dub)...
Avui hi he trobat un concert de free-jazz. El grup es deia "Fabio Margera's turbulence plays smitty". El líder del grup, el Fabio Margera, és italià. Té només una mà, però tot i així toca la trompeta, el seu instrument, de manera excepcional i plena d'energia. També toca amb els Groove Collective. Ja se sap, aquests músics de jazz ténen mil projectes paral·lels.
Dins de la meva socialització primaveral he conegut a un noi brasiler-austríac-portorriqueny, amant del jazz, qui potser em guiarà per nous descobriments musicals.